Daadkracht, wie kent het woord niet. woman-hand-desk-office.jpg

Daarmee maak je het verschil, maar toch blijft het lastig. Dagelijks adviseer ik bedrijven bij de implementatie van plannen. Business plannen, een segmentatie strategie, een andere koers. Plannen maken is voor de meeste ondernemers geen probleem. Het uitvoeren daarentegen is vaak lastiger. Er komt van alles op je pad. Uitdagingen die niet in het plan stonden. Medewerkers die er anders over denken. Klanten die toch niet meteen je web aanbieding konden vinden. Honderd redenen waarom iets niet lukt. Maar vaak hoor ik toch ook “de waan van de dag”.

Wat is dat nou precies, de waan van de dag. Een gebrek aan daadkracht? Of gewoon een excuus om te blijven doen wat we deden? Wil je groeien in daadkracht, gebruik de waan van de dag niet langer als een excuus om iets niet te doen, maar maak een plan hoe het wel lukt.

Want, Marc Lammers schreef er al eens over in zijn boek “Yes! een crisis”:
Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.

Advertenties